Klubben innehar sedan våren 2006 egen Sportident(SI)-utrustning. Med åren har klubben inköpt allt fler komponenter och utrustningen har blivit allt viktigare i vår verksamhet. Logistiska problem kan uppstå då utrustningen används i flera ibland parallella verksamheter. För att underlätta i verksamheten har vi infört rutiner för lån av utrustningen,se nedan. Utrustningen har organiserats i tre separat bokningsbara SI-väskor och tre separat bokningsbara plastväskor med lånepinnar. Se SI-väskor och lånepinnar! Dessutom har styrelsen utsett Peter Lorentzson, adjungerad till tävlingskommittén, till SI-ansvarig.
Rutiner för lån av SI-utrustning
- Bokning av utrustningen sker via kansliet på e-post eller tel. 060125375, senast kl. 11 vardagen innan den skall hämtas.
- Bokningsuppgifter: namn och mobilnr till den som faktiskt kommer att ansvara för väskan/orna, datum och tid för uthämtande samt datum och tid för återlämnande.
- Bokningsläget dokumenteras i bokningskalendern på hemsidan
- Hämtning och återlämning under eget ansvar till särskild plats i bokhylla på kopieringsrummet.
- Vid hämtning/återlämning utanför kansliets öppettider måste man ha nyckel till sokstugan, den går också till dörren i kopiatorrummet.
- Obs endast hela väskor kan bokas, det är inte tillåtet plocka enstaka komponenter ur en väska.
- Ingen väska får lämna sokstugan utan att det finns en bokning. Om aktiviteten är i eller runt sokstugan måste ändå bokning ske.
- Vid AKUT behov bokning, kontrollera i kalendern vad som finns ledigt och kontakta Peter Lorentzson via SMS eller samtal på 0703317782. Bokningsuppgifter som ovan.
- Bristande funktion hos, skada på eller förlust av komponent skall utan dröjesmål anmälas till kansliet under öppettider, övriga tider till Peter Lorentzson på SMS eller mobil som ovan.
- Tävlingskommittén ansvarar för årligt underhåll, teknisk tillsyn och kompletterande anskaffning samt äskar medel i budget för kostnaderna.
Rutinerna ska garantera att alla som behöver använda SI-utrustning kan vara säkra på att den finns på plats och är funktionell när den ska hämtas. Kansliet ansvarar bara för bokning. I övrigt sköts utrustningen av användarna, så lämna den i det skick ni själva vill finna den. F.n. gör tk glesa kontroller med 1-2 mån mellanrum. Reparationer, inköp, programmering görs via den funktionen. Laddning av printrar, klocksynkronisering av enheter, renhållning och ordning i väskor sköts av användarna. På SI-väskor och lånepinnar finns beskrivning av utrustningen.
Utrustningsförteckning
- 76 basenheter (BSF8).
- 6 radioenheter (BSF8-SRR).
- 6 SRR-donglar.
- Utrustning för 3 radiokontroller med RP-datorer.
- 63 lånepinnar, 21 egna och 42 tillhörande MOF SI-card5 och SI-card8.
- 2 Termoprinterpaket, gamla typen. On/Off/Feed är SI-loggan på skrivaren.
- 1 termoprinter kvittoskrivare för användning med dator
- 2 SI-Master (blå).
- 6 Masterstationer BSM7-USB.
- 1 Masterstation BSM7-RS-232.
- 1 Masterstation BSM7-P-RS-232(svart printerstation, som tillsammans adapter kan kopplas till USB porten).
- 2 RS-232 till USB adaptrar.
- 62 fästplattor (ej kontrollräknade,ej införda i förteckningen nedan).
- 38 fästremmar med reflex (ej kontrollräknade, ej införda i förteckningen nedan).
- 59 stativ med enhetshållare (ej införda i förteckningen nedan).
- 26 stativ som ovan men med stiftklämma (ej införda i förteckningen nedan).
Förteckning över SI-utrustning. Inkluderar även förlorade komponenter, MOF:s kvittoskrivare och lånepinnar samt SOK:s egen Brother laserskrivare.